V současné době je nejvíce propírané téma mezi podnikateli a živnostníky, téma zavedení předpisu EU – GDPR, které se také týká ochrany dat. Předpis v ČR začne platit dne 25.5.2018. Zatím to vypadá tak, že podnikatelé budou včas připraveni a jediný kdo určitě termín nesplní je Česká republika, kde parlament neschválil národní předpis. Mnozí z nás na předpis EU nadávají a moc se ochranou vlastních dat nezabývají. Je to opravdu živé téma, vždyť naše data vesele pobíhají na internetu a naše E-mailové schránky jsou zaplavovány spamy. Jaké je uvažování velkých firem v oblasti sběru dat k reklamním účelům lze názorně předvést na tématu z našeho oboru – prádelenství.
V roce 2010 nadnárodní firma Unilever uvažovala, že do pracích prášků určených pro běžného zákazníka bude tajně vkládat GPS lokátor, který bude sledovat pohyb jejich produktu až do sídla zákazníka. Následně se mohou u dveří zákazníka objevit obchodní agenti firmy a nabízet další produkty. Akce měla propuknout v 35 brazilských městech a byla již podrobně připravena. Naštěstí se tato marketinková akce typu „ Velký bratr“ byla včas zastavena a neproběhla. Důvody zastavení neznáme.
Od návrhu této akce uplynulo již 8 let. Za tuto dobu se sledovací zařízení zmodernizovala a hlavně podstatně zlevnila. Co se děje v hlavách marketinkových pracovníků v honbě za zvýšením prodeje, neznáme. Určitě ale jsou pod tlakem výrobců produktů a vymýšlí nové reklamní akce. Takovýto způsob reklamy a veselé obchodování s osobními daty zákazníků má za úkol předpis GDPR omezit.